DS AUTOMOBILES PARTNER RETROMOBILE 2025
Op de officiële poster voor Retromobile 2025 prijkt de DS Ballon, een promotietool die buitengewoon comfort symboliseert.
Bedoeld om door zijn unieke technische architectuur, strakke design, rijplezier, comfort en veiligheid, een afspiegeling te zijn van de avant-garde in de Franse industrie, heeft de DS een legendarische status verworven en is het een kunstsymbool geworden dat voorbij de autowereld reikt.
De officiële poster voor Rétromobile 2025 toont de DS Ballon, ontworpen door reclamemaker Claude Puech, een van de hoofdrolspelers bij de lancering van de DS. Deze in 1959 geproduceerde campagne benadrukt op een originele en impactvolle manier het hoogwaardige comfort van de DS, een comfort dat in de genen van het merk zit.
Er is een DS 19 te zien in de oranje kleur "Tortoiseshell blonde" die op vier grote ballonnen zit - in plaats van op zijn wielen - die de bollen van de hydropneumatische ophanging voorstellen, en die op het water lijken te drijven. De foto's, die de DS tot een avant-gardistisch kunstwerk verheffen, zijn de hele wereld rondgegaan en hebben bijgedragen aan de invloed van de DS doorheen de decennia.
Rétromobile 2025 wordt een hoogtepunt in de viering van de zeventigste verjaardag van de DS, waarvan het programma binnenkort bekend wordt gemaakt.