Op 12 december 2024 onthulden we met trots de N°8, onze nieuwe generatie SUV coupé die mobiliteit en 100% elektrisch rijden herdefinieert.
Dompel jezelf onder in de wereld van de N°8 en ontdek de geheimen van zijn design via nieuwe en exclusieve content.
Wist u dat?
Al sinds de onthulling van de DS AERO SPORT LOUNGE conceptwagen begin 2020 zat de N°8 in de hoofden van de designers.
Met zijn dynamische silhouet is de N°8 ontworpen met het oog op efficiëntie en belichaamt hij de toekomst van SUV Coupé-wagens. Hij is een echt kunstwerk met vloeiende lijnen en een ruim interieur. De N°8 combineert moderne techniek en ambachtelijke expertise voor uitzonderlijk comfort en uithoudingsvermogen over lange afstanden.
Net als bij de DS AERO SPORT LOUNGE is het uitgebreide tweekleurenschema afgewerkt met Deep Black. Deze kleur is aanwezig op het dak en loopt door op de motorkap tot in de grille. Deze extra tint versterkt het karakter en de elegantie van het silhouet en is een knipoog naar de hoogdagen van de Franse koetswerkbouw.
De Paintjet-technologie die wordt gebruikt om het zwarte oppervlak van de motorkap te creëren, is een wereldprimeur in massaproductie. Het proces vereist geen hardingsfase, waardoor de uitstoot van broeikasgassen wordt beperkt.
Binnenin vormden het dashboard dat de inzittenden omhult, de zetels en de zorg die werd besteed aan de materialen de inspiratie voor de sfeer van de N°8, die in het teken staat van comfort en sereniteit.
De vleugel van het dashboard omhult de inzittenden. Het illustreert een naadloos design: enerzijds is het decoratief, als een stukje vakmanschap, en anderzijds ultra-technisch, met de integratie van het geluidssysteem, de ventilatieopeningen en de verlichting. Een perfect voorbeeld van de combinatie van 'High-Craft' en 'High-Tech', de alchemie tussen technische expertise en knowhow in het gebruik van materialen (aluminium, hout, enz.). De grote curve die het passagierscompartiment structureert, brengt dynamiek en rust door de puurheid van het design.




Elk exterieuronderdeel dat in contact komt met de luchtstroom werd geschetst en vervolgens van een prototype voorzien. De aerodynamische prestaties van de concepten in het ontwerp zijn geëvalueerd met behulp van een 3D-simulatie en vervolgens getest in de windtunnel. Alle mogelijke combinaties zijn gecontroleerd in het prototype om het rijbereik van de configuratie te berekenen. In totaal duurden de tests meer dan 400 uur in de windtunnel en zijn er meer dan 800 configuraties geteld.
Deze stappen maakten het mogelijk om de luchtweerstand te verminderen: studies resulteerden in een winst van 15 dm2 en 60 km gecombineerd WLTP rijbereik.
We bereiden andere nieuwe en exclusieve content voor om de N°8 vanuit een nieuw perspectief te verkennen.
Ontdek spannende video's die elk detail van het exterieur en interieur van de N°8 onthullen, toegelicht door onze gepassioneerde experts.