Ga naar inhoud
Van concept tot realiteit: DS N°8 | DS Automobiles
De genesis van een nieuw DS-icoon
De onthulling van een uniek design

Op 12 december 2024 onthulden we met trots de N°8, onze nieuwe generatie SUV coupé die mobiliteit en 100% elektrisch rijden herdefinieert.

 

Dompel jezelf onder in de wereld van de N°8 en ontdek de geheimen van zijn design via nieuwe en exclusieve content.

Start uw exclusieve reis naar de genesis van de N°8. Laat u verrassen door de expertise en de baanbrekende technologie van ons team om een ongeëvenaarde akoestiek en aerodynamica te garanderen, die symbool staan voor een reis in eerste klas.
Van DS AERO SPORT LOUNGE tot N°8
Tijdlijn
2019
Opstellen van het manifest, de echte brug tussen DS AERO SPORT LOUNGE en N°8
26 februari 2020
Voorstelling DS AERO SPORT LOUNGE aan het publiek
2020
De modelbouwers maken de eerste modellen op ware grootte in klei (synthetische klei)
2021
Geavanceerd designmodel voorgelegd aan een klantenpanel
2022
Laatste ontwerpaanpassingen
12/12/2024
De N°8 wordt onthuld en luidt een signatuur in die zal worden gebruikt op toekomstige modellen in het gamma

2019
Opstellen van het manifest, de echte brug tussen DS AERO SPORT LOUNGE en N°8
26 februari 2020
Voorstelling DS AERO SPORT LOUNGE aan het publiek
2020
De modelbouwers maken de eerste modellen op ware grootte in klei (synthetische klei)
2021
Geavanceerd designmodel voorgelegd aan een klantenpanel
2022
Laatste ontwerpaanpassingen
12/12/2024
De N°8 wordt onthuld en luidt een signatuur in die zal worden gebruikt op toekomstige modellen in het gamma

Wist u dat?

Al sinds de onthulling van de DS AERO SPORT LOUNGE conceptwagen begin 2020 zat de N°8 in de hoofden van de designers.

 

Met zijn dynamische silhouet is de N°8 ontworpen met het oog op efficiëntie en belichaamt hij de toekomst van SUV Coupé-wagens. Hij is een echt kunstwerk met vloeiende lijnen en een ruim interieur. De N°8 combineert moderne techniek en ambachtelijke expertise voor uitzonderlijk comfort en uithoudingsvermogen over lange afstanden.

Nieuwe lichtsignatuur
De verticale lichtsignatuur van de conceptwagen aan de voorkant en de trihedrale achterlichten vind u terug bij de N°8, net als het DS LUMINASCREEN aan de voorkant.
Aan de voorkant beschikt de N°8 over een verticale LED-signatuur met de naam DS LIGHTBLADE. Deze slanke, langwerpige signatuur is kenmerkend voor de DS-modellen. Het plaatst de wagen visueel op de weg en benadrukt zijn breedte en status. De horizontaal uitgelijnde hoofdbundels worden gedefinieerd door 8 LED-lampen in Clous de Paris-vorm, die de reliëfinzetstukken van het interieur weerspiegelen.
N°8 is het eerste model in het DS-gamma met de verticale DS LIGHTBLADE-achterlichtsignatuur. De schildpadmotieven markeren de binnenkant van de horizontale achterlichten. Op de N°8 zijn ze uitgelijnd en nu driedimensionaal, zodat ze vanaf meer dan 100 meter zichtbaar zijn en de identiteit versterken.

UITGEBREIDE DUOTOON

Net als bij de DS AERO SPORT LOUNGE is het uitgebreide tweekleurenschema afgewerkt met Deep Black. Deze kleur is aanwezig op het dak en loopt door op de motorkap tot in de grille. Deze extra tint versterkt het karakter en de elegantie van het silhouet en is een knipoog naar de hoogdagen van de Franse koetswerkbouw. 

 

De Paintjet-technologie die wordt gebruikt om het zwarte oppervlak van de motorkap te creëren, is een wereldprimeur in massaproductie. Het proces vereist geen hardingsfase, waardoor de uitstoot van broeikasgassen wordt beperkt.

Cocon-achtig interieur

Binnenin vormden het dashboard dat de inzittenden omhult, de zetels en de zorg die werd besteed aan de materialen de inspiratie voor de sfeer van de N°8, die in het teken staat van comfort en sereniteit.

 

De vleugel van het dashboard omhult de inzittenden. Het illustreert een naadloos design: enerzijds is het decoratief, als een stukje vakmanschap, en anderzijds ultra-technisch, met de integratie van het geluidssysteem, de ventilatieopeningen en de verlichting. Een perfect voorbeeld van de combinatie van 'High-Craft' en 'High-Tech', de alchemie tussen technische expertise en knowhow in het gebruik van materialen (aluminium, hout, enz.). De grote curve die het passagierscompartiment structureert, brengt dynamiek en rust door de puurheid van het design.


Een juweeltje op het gebied van techniek en expertise
Een nooit eerder gezien niveau van samenwerking tussen ontwerpers en ingenieurs op het gebied van aerodynamica en prestaties kwam tot stand dankzij de hulp van experts in digitale simulatie en windtunnels. Elke lijn, elk detail is ontworpen met het oog op efficiëntie zonder afbreuk te doen aan de esthetiek.
Om een geluidsniveau te garanderen dat toonaangevend is in zijn klasse, zijn grondige tests uitgevoerd in een semi-anechoïsche kamer. Deze kamer is ontworpen om een groot deel van het omgevingsgeluid te absorberen met zijn tweevlakshoeken van absorberend materiaal. Zo kan een extreem laag geluidsniveau van 10 tot 15 dB worden bereikt. Het doel is om de geluidsoverlast van de wagen - inclusief die van de elektrische motor - met een ongeëvenaarde precisie te analyseren en zo veel mogelijk te elimineren of te reduceren.
Het ontwerp en de materialen, bekleding en uitrusting zijn stuk voor stuk zorgvuldig geselecteerd en getest. Zo bereikt de N°8 een uitzonderlijk niveau van akoestisch comfort, met geoptimaliseerde geluidsisolatie en een reductie van parasitaire geluiden. De geluidsisolatie versterkt het immersieve geluid van het Electra 3D by Focal-systeem, dat maar liefst 14 luidsprekers en een 690 W-versterker bevat voor een ongeëvenaarde rijervaring.

Van aerodynamica tot aëro-efficiëntie

Elk exterieuronderdeel dat in contact komt met de luchtstroom werd geschetst en vervolgens van een prototype voorzien. De aerodynamische prestaties van de concepten in het ontwerp zijn geëvalueerd met behulp van een 3D-simulatie en vervolgens getest in de windtunnel. Alle mogelijke combinaties zijn gecontroleerd in het prototype om het rijbereik van de configuratie te berekenen. In totaal duurden de tests meer dan 400 uur in de windtunnel en zijn er meer dan 800 configuraties geteld.

Deze stappen maakten het mogelijk om de luchtweerstand te verminderen: studies resulteerden in een winst van 15 dm2 en 60 km gecombineerd WLTP rijbereik.

We zijn erin geslaagd om de prestaties van de DS AERO SPORT LOUNGE conceptwagen te overtreffen: door een krachtige en efficiënte aandrijflijn te combineren en door de samenwerking van verschillende afdelingen, realiseerden we een rijbereik van 750 km. Dat is 100 km meer dan de 650 km van de DS AERO SPORT LOUNGE.


BLIJF OP DE HOOGTE

We bereiden andere nieuwe en exclusieve content voor om de N°8 vanuit een nieuw perspectief te verkennen.

Ontdek spannende video's die elk detail van het exterieur en interieur van de N°8 onthullen, toegelicht door onze gepassioneerde experts.


Nodig vrienden of familie uit om zich in te schrijven voor onze nieuwsbrief en toekomstige uitnodigingen van ons te ontvangen.