REMFORFAIT
Om efficiënt te remmen
Het remsysteem moet onmiddellijk en nauwgezet reageren wanneer u daarom vraagt. Een regelmatige controle garandeert zo uw veiligheid en voorkomt langere remafstanden.
U kunt kiezen voor een remtestforfait om essentiële remelementen te controleren (trommels, remblokken, remschijven en remklauwen).
Als onderdelen moeten worden vervangen, profiteer dan van de forfaits van uw DS-werkplaats.
Dit forfait omvat:
- Set van 4 remblokken vooraan
- Werkuren voor de plaatsing
- Visuele controles door de experts van DS
- Een overzicht van de interventies
WAAROM VERSLIJTEN DE VERSCHILLENDE ONDERDELEN VAN EEN REMSYSTEEM?
REMBLOKKEN
Het materiaal van de remblokken is zachter dan dat van de schijven, waardoor het sneller verslijt.
Versleten remblokken kunnen de remschijf beschadigen.
REMSCHIJVEN
REMTROMMELS
REMVLOEISTOF
- Als de remvloeistof te lang gebruikt werd, kan dat niet alleen de doeltreffendheid van het remsysteem aantasten, maar ook een lek in het hydraulisch systeem veroorzaken, met een defect als mogelijk gevolg. Een lampje op het dashboard waarschuwt u hiervoor.
- Bij een abnormale daling van het remvloeistofpeil neemt u onmiddellijk contact op met uw DS-expert.
WAT ZIJN DE TEKENEN VAN SLIJTAGE IN HET REMSYSTEEM?
HET REMPEDAAL
- HET REMPEDAAL IS HARD: Dat kan te wijten zijn aan een defect in de rembekrachtiging, in de leidingen of het hydraulisch circuit, de wielcilinders of de remklauwen.
- HET REMPEDAAL IS ZACHT: Het rempedaal kan helemaal ingedrukt worden. U moet 'pompen' om te kunnen remmen. Opgelet, dit wijst op een ernstig probleem met het hydraulisch systeem.
UW VOERTUIG TIJDENS HET REMMEN
- HET VOERTUIG NEIGT TIJDENS HET REMMEN NAAR ÉÉN KANT: Een wielcilinder of remklauw is mogelijk vastgelopen, of u hebt gewoon een lekke band. Ook versleten schokdempers kunnen dit probleem veroorzaken.
- HET VOERTUIG TRILT TIJDENS HET REMMEN: Waarschijnlijk gaat het ook hier om defecte remschijven, een losgekomen onderdeel of overdreven speling in de voorwiel- of achterwielophanging.
- HET VOERTUIG "STOKT" TIJDENS HET REMMEN: Als de remmen blokkeren wanneer het rempedaal licht wordt ingedrukt, dan wijst dat waarschijnlijk op een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoering.
BETROUWBAARHEID EN VEILIGHEID VAN DE REMONDERDELEN VAN DS
DS-onderdelen hebben een hoogstaande kwaliteit en voldoen aan strenge vereisten.
De veiligheidsvereisten van DS Automobiles verzekeren de kwaliteit van de materialen, een optimale slijtagebestendigheid en een doeltreffende remwerking.
ONS REMADVIES
- De staat van uw remblokken regelmatig te laten controleren (ongeveer om de 10.000 km). Wij raden u aan om ze te vervangen wanneer de dikte verminderd is tot 2 mm.
- Laat de remschijven controleren bij elke vervanging van de remblokken om na te gaan of ze voldoen aan de door de constructeur voorgeschreven dikte.
- Laat de staat van uw remtrommels regelmatig controleren (ongeveer om de 20.000 km). De segmenten moeten worden vervangen zodra de dikte minder dan 1,5 mm bedraagt.
- Laat uw remvloeistof minstens één keer om de twee jaar of om de 40.000 km of 60.000 km vervangen, naargelang de eerste inschrijvingsdatum van uw voertuig. Dat is noodzakelijk.
Als verantwoordelijke constructeur zet DS Automobiles zich actief in voor de verwerking van vervuilende productenFor more information, visit the site www.stellantis.com.
Van de ontwikkeling van voertuigen tot de verwerking van gebruikte onderdelen engageert DS Automobiles zich samen met zijn netwerk om een zorgzame houding aan te nemen in elke fase van de levenscyclus van een voertuigFor more information, visit the site www.stellantis.com.